Alam Pekerjaan

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera .

Dah lama tak update blog . Kononnya masuk 2013 ni nak update blog setiap hari . Tapi tak kesampaian nampaknya . Maklumlah dah start kerja, dah masuk alam pekerjaan dah ? So busy sikit lah...tu yang tak sempat nak update blog dah . Cuma sempat online twitter dengan pesbuk je . Follow lah kalau rajin . Hehe

Okay-okay , mesti ada yang nak tahu aku kerja apa kan ? Kalau yang tak nak tahu pun aku paksa korang amik tahu . Hahaha . Apak iye ! Kejam  sungguh aku . Hihi . Aku sebenarnya tak tahu nak kerja apa sebab fikirkan transport lagi kan . Tapi seperti yang aku ada bagitau kat entry yang lepas , kawan aku offer kerja dengan mak dia . Kerja kat kedai jeruk je tapi best wooo . I got more experience . Sesuai sangat lah dengan tujuan sebenar aku nak kerja ni sebabnya aku nak cari pengalaman bukan cari duit semata-mata .

So , dah dapat job ni rasa macam okaylah . Alhamdulillah dapat jugak cari pengalaman baru . Sebelum ni kerja kat kedai makan . Now kerja kat kedai makan tapi lain sikit sebab jual makanan jeruk and ada lagi cuma belum official lagi...cewahhh ~ official gitu . Hakhakhak . Gaji ? Hmmm ~ lumayan jugak lah . Berpatutan dengan kerjanya . Aku start kerja 7 Januari . So sampai ke harini dah 2 minggu dah . Best kerja ni lagi lagi ada kawan aku (orang yang offer) . Tak bosan sangat lah . Kitorang kadang-kadang menggila dekat kedai tu . Haha . cam apa . hehe .

Waktu kerja 7 pagi sampai 7 malam . Dalam seminggu 6 hari je kerja, hari Ahad cuti . So , bolehlah rehat-rehat ,lepak-lepak kat rumah dengan keluarga kan . Aku pergi kerja abah yang hantar , balik abah jugak yang amik . Dah alang-alang abah nak pegi kerja so sekali arung jelah . Abah pun keluar pukul 6 lebih so okay lah kan . Masalah transport selesai sebab kedai dengan rumah aku jauh jugak . Kalau jalan kaki makan masa 40 minit . Boleh je jalan kaki tapi takut sebab kereta banyak . >.<

Okaylah , macam dah banyak sangat dah aku potpet ni . Ada masa aku update lagi . Terima kasih sebab sudi baca . Kalau nak comment pun boleh . :) Byebye reader . Lovaa ♥



“You only live once, but if you do it right, once is enough.” 
― Mae West