First Ramadan

Assalamualaikum ! 
Selamat Menyambut Ramadan Al-Mubarak !

Alhamdulillah kerana aku diberi kesempatan dan peluang hidup pada harini . 
Dan jugak diberi peluang berkongsi cerita dengan korang yang sudi membacanya .
Harini 21 Julai 2012 jatuhnya hari dimana umat Islam diwajibkan berpuasa .
Tapi , aku tak dapat sambut first ramadan kerana diberi "cuti" oleh Allah .
Rasa terkilan sebab tak dapat sambut first ramadan tu memang ada
tapi , nak buat macam mana kan ? Allah dah bagi cuti takkan nak puasa
haram nanti kang . Haa , makanya aku akan jalani hari pertama puasa 
seperti hari biasa tapi takde lah sampai pegi kedai mamak makan tengah hari
pulak kan . Gilaa apa nak kena tangkap dengan Pejabat Agama ?

Harini kalau korang nak tahu hari lahir akak aku . First ramadan tu.. huhu
pestime pestime , haha . Okay , dah tau hari lahir akak aku , aku apalagi
call lah dia kan . Lepastu dia angkat call aku terus aku jerit "Happy Birthday To You"!
Haaa , terkejut tak terkejut tak ? Okay , nonsense gila aku berbual . Tapi , yang call tu
memang betul pun . Pastu cakap cakap cakap dia kata 

"hadiah mana hadiah ?"

Nahh kau...mintak hadiah pulak dia . Takpe , don't worry insyaallah aku belikan .
Tapi , tunggu kau balik lah kan baru bagi . Sebabnya dia dekat Perak .
Kalau kat sini aku belanja makan je . Cewahh , macam banyak je duit aku kan ?
HAHA ~ Kalau dah rezeki mana boleh tolak kan ? So , tunggu kau
balik lah kak baru aku bagi . Ni pun tengah pikir nak beli apa untuk kau .
For sure aku tak beli barang yang berwarna pink lah ye
sebab aku tau akak aku ni tak suka gila warna pink nyee pun hadoi...
HAHAHA ~ okay lah . Penat dah ni berceloteh even menaip je kan
ewah ewah macam lerr itew ni puasheeee . Hekhek , malu ler ~ 
Dah dah . Sekian . TQ .

No comments:

Post a Comment